چند روزی آسمان نزدیک است لحظه ها را دریاب

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

بصیرت

28 آذر 1395 توسط اسما

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

امام خمینی(ره)

(گر در خانه کس است  یک حرف بس است)

 نظر دهید »

بصیرت

28 آذر 1395 توسط اسما

آن کسانی که خودشان را صالح میدانند،برای خودشان اهلیت قائلند وارد میدان شوند.

ماهم که میخواهیم انتخاب کنیم نگاه کنیم،حقیقتا با معیارهائی که معتقدیم وبین همه ی ماها مشترک است،بسنجیم.

شاید بشود گفت که بین همه ی ایرانی ها_معتقدین به انقلاب_این معیارها تقریبا مشترک است.

درهرکسی که این معیارهارا مشاهده کردیم کوشش کنیم،تلاش کنیم،کارکنیم_کارسالم_که انتخابات

به سمت انتخاب یک چنین کسی برود.            

بیانات رهبر معظم انقلاب  در 24مهر91

 نظر دهید »

هنگام فراموشی و عطسه صلوات بفرستید

15 آذر 1395 توسط اسما

از امام صادق (ع) نقل است که فرمودند

هنگام عطسه صلوات بفرستید و نیز هرگاه مطلب یا چیزی را فراموش کردید صلوات بفرستید تا متذکر شوید.

 نظر دهید »

شهدا و نماز

15 آذر 1395 توسط اسما

شهید رجایی تعارف توی کارش نبود.

وقتی توی منزل ایشان جلسه طول میکشید و وقت نماز میشد شهید ،مداحی جلسه را قطع میکرد و میگفت بلند شوید نماز بخوانیم ،ادامه جلسه بعد از نماز.

همگی ما تسلیم میشدیم و حرفش را بدون چون و چرا قبول میکردیم چون میدانستیم او با تمام وجود به نماز اعتقاد دارد.

 نظر دهید »

صلوات

15 آذر 1395 توسط اسما

روایت است که پیامبر (ص) فرمودند:

کودکان خود را به خاطر گریه کردنشان کتک نزنید زیرا

گریه آنها در چهار ماه اول که به دنیا آمده اند گواهی به (لااله الاالله) است

و در چهار ماه دوم صلوات برپیامبر و آل پیامبر است

وچهار ماه سوم دعا برای پدر و مادر است.

بحارالانوار.ج 94.ص55

 نظر دهید »

افتخارمیکنم مسلمانم

01 آذر 1395 توسط اسما

 من ایرانی ام!

اهورا مزدای من (الله) است!

از تبار کوروشم ولی شاهم (حسین بن علی(ع)ست)!

از دیار آرشم ولی کماندار من (مسلم بن عقیل)است!

امپراطوری ام هخامنشیست ولی جغرافیای من( بین الحرمین)است!

شاه عباس را دوس دارم ولی شاه عباس من (عباس بن علی (ع)ست)!

آری من ایرانی ام ..عاشق کاوه.مدیون نادرشاه. ولی پیامبرم(محمدبن عبدالله(ص))است!

قدمت کشورم ماورای تاریخ است ولی معنای تاریخ برای من فقط از(هجرت پیام آورم)از مکه به مدینه است!

زیبایی های تاریخ کشورم را دوست دارم ولی تمام زیبایی های دنیا را در کلام مولایم (حیدر کرار)میبینم!

من از تبار ( سلمانم )و به او مینازم!

آری آری من یک ایرانی مسلمانم….!

 نظر دهید »

اربعین

22 آبان 1395 توسط اسما

   همه دارند به سمت حرمت می آیند

         طبق معمول من بی سرو پاجاماندم

 نظر دهید »

طب اسلامی

17 آبان 1395 توسط اسما

ا

 

 

 این سوال مطرح است که اگر واقعا طب سنتی روش موثری برای درمان بسیاری از بیماری هاست، چرا در دوره ای از تاریخ، یک دفعه ترک شده است؟ آیا مردم نسبت به گنجینه ی علمی خود دچار فراموش کاری شده اند یا برنامه ی خاصی برای نابودی آن اجرا شده است ؟

مطالعه ی کتاب «تاریخ طب در ایران» نوشته ی «دکتر سیریل الگود» پزشک سفارت انگلیس در دربار قاجار، حقایق تلخی را بر ما روشن می کند.

با خواندن کتاب «تاریخ طب در ایران» متوجه می شویم که استعمار اولین بار به وسیله ی طب خود وارد این مملکت شد و حذف طب سنتی، بنا به اعتراف سیریل الگود و سایر مورخین و اطبای غربی، حرکتی خزنده بود که طی ده ها سال تلاش و برنامه ریزی بی وقفه حاصل شد و جهت این حرکت نیز از بالا به پائین بود، یعنی ابتدا شاهان و شاهزادگان را متقاعد کردند ، بعد راه آموزش طب سنتی را مسدود و در نهایت مردم را مجبور به روی آوردن به طب شیمیایی کردند.

سیریل الگود در کتاب خود می گوید : «مبارزه با طب سنتی از زمان شاه عباس صفوی که مقارن با ورود کمپانی هند شرقی به ایران بود، در دستور کار قرار گرفت، لیکن به علت مقاومت مردمی هیات هایی که در زمان صفویه به ایران می آمدند توفیقی به دست نیاوردند.»

پزشک کمپانی هند شرقی در آن زمان فردی به نام FRYER بود. او در مورد این ناکامی می گوید: “این ها اصلا عادت ندارند با مطالعات و تحقیقات جدید پیشرفت کنند و از این جهت، با همان تعصبی که به مقدسات متمسک هستند ، به اصول طب خود چسبیده اند.”

این سخنان علاوه بر این که عصبانیت این پزشک از اعتقاد مردم به طب خود را نشان می دهد، بیانگر شدت اعتقاد مردم آن زمان به طب سنتی در حد باورهای مذهبی می باشد.

آیا اگر مردم که طبیعتا همیشه به سلامتی خود علاقه مندند، از طب سنتی خود نتیجه نمی دیدند و از آن راضی نبودند، چنین به آن پایبندی نشان می دادند؟

بعد از دوران صفویه به دوران قاجار می رسیم. سیریل الگود در ادامه ی کتاب خود می گوید: «ویژگی مهم دوران قاجار، انتقال طب ابن سینا به طب هاروی و پاستور بود. هیات های نمایندگی که در این زمان به ایران می آمدند، اغلب پزشک بودند و به این ترتیب طب غربی به ملایمت و آهستگی در سنگرهای طب سنتی نفوذ کرد.»

از این سخنان، خزنده بودن و اینکه این حرکت یک حرکت جنگی و به قصد غلبه و تسلط فرهنگی بوده است، روشن می شود. واضح است که برای غلبه بر یک ملت باید آن را نسبت به داشته های خود دچار خود باختگی کرد و کدام خود باختگی از این بالاتر که یک ملت بپذیرد برای حفظ سلامتی و درمان خود محتاج به بیگانگان است؟ پس وقتی در این سنگر تسلیم شود، سایر سنگرها را راحت تر تخلیه می کند و دقیقا به همین علت است که هیات های نمایندگی غربی که به ایران می آمدند عمدتا از میان پزشکان انتخاب می شدند.

سیریل الگود زمانی این اعترافات را می گوید که اهداف استعمار در این مورد کاملا پیاده شده و کار از کار گذشته است. وی اظهار می دارد:

«بدیهی است که اکنون دور نمای طب به نحو محسوسی تغییر یافته بود. ۵۰ سال آموزش بوسیله ی اساتید خارجی، نسلی را پدید آورده بود که دید آنها کاملا با پدرانشان متفاوت بود. این نفوذ فرهنگ غربی به وسیله ی هیات های پزشکی در مراکز مختلف کشور تقویت شده بود و بزرگترین افتخار و اعتبار را در این مورد باید به این هیات ها داد.»

سیریل الگود آن گاه وضع قانون منع طبابت سنتی را به عنوان آخرین میخ تابوت ابن سینا معرفی کرده و می گوید:

“در سال ۱۹۱۱ وضع قانون طبابت بر اساس دیپلم و مدرک صورت گرفت که می گفت: هیچکس در هیچ نقطه از ایران حق اشتغال به هیچ یک از فنون طبابت را ندارد، مگر اینکه از وزارت معارف اجازه نامه گرفته یا تصدیق نامه از ممالک خارجه داشته باشد.

بدین ترتیب آخرین میخ تابوتی که حاوی جسد مرده ی طب سنتی بود کوبیده شد. سمت معلمی طب ابن سینا نیز منسوخ شد. تمام این اصلاحات نشان می داد که با سپری شدن دوره مجریان طب رازی و ابن سینا، روش های طبی منسوب به آنان نیز محکوم به فنا گردیده است. رسم دیرینه ی خدمت شاگردی نیز از بین رفت و حکیم ها دیگر نمی توانستند شاگردانی به سوی خود جلب و معلومات و تجربیات عملی خود را به آنها منتقل کنند. تمامی این پیشرفت ها به وسیله ی سیاست اروپا به شدت کنترل می شد.”

ملاحظه می کنید که اصلا صحبت از یک حرکت علمی و یک جایگزینی منطقی در کار نیست و اصلا تحقیق و بحثی در تاریخ نمی بینیم که مقایسه ای میان طب رایج و طب سنتی انجام داده و رای به برتری طب رایج داده باشد.

آری این بود مختصری از حادثه ی نامیمونی که بر سر طب سنتی ما و مخصوصا حجامت رفته است و از آنجایی که حجامت درمانی بدون داروست و هیچ وابستگی به خارج ندارد، بیش از سایر روش های درمان در طب سنتی مورد عناد و ستیزه جویی قرار گرفته و می گیرد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به منابعی که معرفی شد مراجعه کنند.

در پایان، لازم به ذکر است که ما منکر پیشرفت های پزشکی رایج در زمینه جراحی، ارتوپدی، ابزار تشخیصی و خلاصه آنچه به مدد تکنولوژی و مهندسی پزشکی حاصل شده است نیستیم، بلکه بحث بر سر این است که طب رایج در درمان بیماری های مزمن (CHRONIC DISEASE) ناکام مانده و روز به روز این ناکامی ها و عوارض استفاده ی طولانی مدت از داروهای شیمیایی بیشتر رخ می نمایاند.

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: در شب معراج وقتی به آسمان هفتم صعود کردم، هیچ مَلکی از ملائک از من گذر نکردند، مگر اینکه گفتند: ای محمد حجامت کن و امتت را به حجامت کردن و خوردن سیاه دانه امر بفرما. (تفسیر المیزان، سوره اسراء، آیه ۱) پیامبر اکرم اکرم(ص) فرموده اند: آن قدر جبرئیل در مورد حجامت به من سفارش کرد که فکر کردم مبادا واجب است. (بحارالانوار، ج ۶۲ ،ص ۱۲۶)

دکتر رضا منتظر- عضو هیئت علمی موسسه ی تحقیقات حجامت ایران

 

منبع و لینک آن: مجله پارسی طب

 

 نظر دهید »

بفرمایید نماز

17 آبان 1395 توسط اسما

شهید حسین هدایی خیلی با محبت و عاطفه بود و به نماز خیلی اهمیت می داد.

حتی زمانی که به مرخصی می آمد فکر و ذکرش این بود که رفقایش برای نماز صبح خواب نمانند.

وقت نماز صبح که میشد تلفن را برمیداشت و به تک تک بچه ها زنگ میزد و میگفت:(بیدارید!وقت نماز است)

هرروز صبح شاید به 30 نفر تلفن میزد و این کار همیشگی او بود.

 

 1 نظر

طب اسلامی

17 آبان 1395 توسط اسما

سلام از اونجایی که ما طلبه هستیم و یار امام زمان و باید عقل و ذهن سالمی داشته باشیم پس بد نیست این مطالبو بلد باشیم ان شاالله که همیشه سالم باشید

تدابیر حفظ سر.مغز.عقل و اعصاب

باید ها و ضرورت های غیرخوراکی:

1-قرائت قرآن  2-روزه گرفتن  3-بوئیدن گل نرجس  4-کوتاه کردن سبیل ها و ناخن ها در روز جمعه  5-سعوط(ریختن دارو در بینی)  6-مسواک زدن  7-حجامت  8-روغن مالی

ضرورت های خوراکی:

1-خرفه(بقله الزهرا)  2-خوردن ماهی تازه  3-عسل ناشتا  4-جویدن کندر  5-کدو  6-باقلا  7-سرکه  8-سداب  9-چغندر  10-کرفس  11-مصرف گوشت  12-خوردن مویز  

 13-خوردن به  14-خوردن انار با شحم آن   15-هلیله سیاه و شکرسرخ  16-چشیدن نمک قبل و بعد از غذا  17-پیاز

 نظر دهید »

همسرداری

17 آبان 1395 توسط اسما

امام باقر عليه السلام مي فرمايند:

(النسآء يحببن ان يرين الرجل في مثل ما يحب الرجل ان يري فيه النسآء من الزينة )

 همان گونه كه مردان دوست دارند زينت و آرايش را در زنانشان ببينند، زنان نيز دوست دارند زينت و آرايش را در مردانشان ببينند .

 1 نظر
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

چند روزی آسمان نزدیک است لحظه ها را دریاب

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس